Sundhed, værdighed og myndighed; Favrskov Kommune søger en områdeleder til Myndighed og Administration på voksenområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Socialområdet i Favrskov Kommune søger pr. 1. marts 2024 en områdeleder til Myndighed og Administration på socialområdet. Du vil blive områdeleder for:

Myndighed er vores myndigheds-sagsbehandling på det voksenspecialiserede område. Myndighedsområdet varetager sagsbehandlingen inden for Servicelovens voksenparagraffer (§ 85, § 95-110 og § 163a samt Sundhedslovens § 140 om alkoholbehandling.)

Administration løser opgaver af administrativ og økonomisk karakter for myndighed samt bostederne på socialområdet i Favrskov Kommune.

Myndighed og Administration er en velfungerende afdeling, der er central for, at socialområdet i Favrskov kan leve op til visionen ”Sammen om et sundt og værdigt liv”.

Myndighed og Administration er en del af et samlet voksensocialområde, der har en høj social faglighed, og som har godt styr på økonomien. Som områdeleder i Myndighed og Administration står du derfor på et sikkert fundament, når du sammen med socialområdets øvrige ledere og medarbejdere skal navigere i en udfordrende fremtid på det specialiserede voksenområde.

Myndighed og Administration er en af tre afdelinger i Socialområdet i Favrskov Kommune. Der er et tæt og godt samarbejde mellem Myndighed og Administration, Social og Psykiatri og Voksenhandicap.

Vi er en organisation, som er stolte af vores samarbejde med borgerne og den helhedsorienterede indsats.

Vi vægter tværfaglighed og tværsektorielt samarbejde højt, da vi tror på, at vi støtter borgerne bedst muligt med udgangspunkt i et helhedsorienteret perspektiv. Vi tror på, at den bedste indsats opnås, når vi indretter indsatserne efter borgernes behov og ønsker. På socialområdet arbejder vi ud fra en recoveryorienteret og rehabiliterende tilgang med udgangspunkt i borgernes mål og drømme for eget liv.

Du vil blive en del af et områdelederteam, der prioriterer og investerer i lederteamet og arbejdet på tværs.

Hvem er du?
Vores nye områdeleder skal kunne nikke ja til flest mulige af disse personlige og ledelsesmæssige kompetencer og kvalifikationer:

  • Du skal have faglig viden og erfaring i arbejdet med lovgivningen og reglerne på det specialiserede voksenområde. Du har nysgerrighed og interesse for at holde dig opdateret på de seneste udviklinger og tendenser inden for området.
  • Du skal sætte tydelige mål og visioner for afdelingen, der er forankret i Social og Sundheds overordnede vision ”Sammen om et sundt og værdigt liv”. Du evner at kommunikere klart og motiverende om målene.
  • Du har erfaringer med og evner til at håndtere komplekse sagsforløb inden for det specialiserede voksenområde. Gennem din ledelse sikrer du sagsbehandling og beslutningsprocesser, der giver veldokumenterede og velbegrundede afgørelser.
  • Du har et godt blik for motivationsarbejdet af medarbejderne og evner at støtte deres faglige udvikling.
  • Du har erfaringer med at implementere procedurer og strategier for kvalitetssikring og løbende forbedring af sagsbehandlingsprocesserne. Sammen med socialchefen og områdeleder-teamet interesserer du dig for monitorering af nøgletal og evaluering af afdelingens resultater.
  • Du er klar og tydelig i din kommunikation med både medarbejdere og eksterne interessenter. Du gøder jorden for samarbejde og partnerskaber med relevante aktører inden for det specialiserede voksenområde.
  • Du er klar til at tage ansvaret for afdelingens handlinger og beslutninger og sætter en høj etisk standard inden for sagsbehandlingen og ledelsen.
  • Du har evnen til at tilpasse dig skiftende omstændigheder og politiske ændringer såvel fagligt som økonomisk. Du udviser fleksibilitet og er proaktiv, når du møder nye udfordringer.
  • Du er klar over vigtigheden af regelmæssig feedback til medarbejderne for at understøtte deres professionelle udvikling, og du får sat system i evalueringer af afdelingens præstationer og processer.
  • Du har fokus på, at din afdeling udvikler sig ved at
    • være åben for innovation og nye tilgange til sagsbehandling
    • fremme en kultur, der opmuntrer medarbejdere til at komme med forslag til forbedringer.
  • Du skal have erfaring med ledelse eller kunne dokumentere dit ledelsestalent.
  • Du er socialrådgiver, jurist eller har en anden socialfaglig / juridisk baggrund, der matcher områdelederstillingens indhold og ansvar.
  • Du kan have en ledelsesmæssig efteruddannelse eller være klar til som minimum at gennemføre en diplomuddannelse i ledelse.
En uddybende job- og personprofil finder du her Områdeleder - Myndighed og Administration | Favrskov.dk

Hvis du ønsker at vide mere
Du er velkommen til at kontakte socialchef Jørn Nielsen på tlf. 29 35 64 24 mail: jorni@favrskov.dk for at høre nærmere om stillingen. Alle henvendelser vil naturligvis blive behandlet fortroligt.

Tidsplanen for ansættelsen er:
  • Ansøgningsfristen er 11. januar 2024
  • 1. samtale holdes 15. januar 2024
  • 2. samtale holdes 25. januar 2024.
Kandidater, der går videre til 2. samtale, skal udfylde en personprofiltest.

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Favrskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Socialområdet, Hovvej, 8370 Hadsten

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5959458

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet