Erfaren teamleder søges til ledelse af Åhuset og Familieplejen i Favrskov Kommune

dato

Vores nuværende teamleder har været en del af Åhuset i 22 år, de sidste ni år som teamleder og de sidste fem år også som teamleder for Familieplejen. Hun søger nye udfordringer og efterlader nu muligheden for, at en ny dedikeret og erfaren leder kan blive leder af både en Familiepleje og et Børne- og Ungehjem af allerhøjeste rang og med en kvalitet, der er blevet bemærket både lokalt, regionalt og nationalt.

Som teamleder bliver du en del af Favrskov Kommunes Udførerområde Børn og familie, som samlet består af: Åhuset med plads til 10 børn og unge i alderen 0-18 år, Familieplejen samt Familie- og Ungehuset, som yder ambulante indsatser til børn, unge og familier. Udover teamleder for Åhuset og Familieplejen består ledelsen i Udførerområdet af teamleder for Familie- og Ungehuset og af en afdelingsleder for hele området. Ledelsen har et tæt samarbejde med den administrative medarbejder.

Åhuset har eksisteret siden 2003 og er beliggende i Hadsten i et toetagers hus tæt på bymidte og offentlige transportmidler. Målgruppen er børn og unge med sociale, følelsesmæssige og kognitive vanskeligheder. Tilbuddet retter sig også til søskendegrupper, så der sikres et samlet opvækstmiljø.

I Åhuset ser vi barnets/den unges ressourcer og udfordringer ud fra et systemteoretisk perspektiv, hvorfor forældre, familie og det primære netværk omkring inddrages i indsatsen. Vi lægger særlig stor vægt på en anerkendende, relationsorienteret tilgang med afsæt i mentaliseringsbaseret pædagogik og er optaget af at omsætte neuroaffektiv udviklingspsykologi i praksis.

I Åhuset vil du blive teamleder for otte socialfaglige døgnmedarbejdere, en netværksmedarbejder, en pædagogstuderende, en køkken- og husassistent og en pedel. Derudover er der tilknyttet en psykolog og et fast vikarteam.

I Familieplejen bliver du teamleder for tre familieplejekonsulenter, hvis primære opgave er at rekruttere og matche pleje- og aflastningsfamilier, godkende netværksplejefamilier, assistere ved godkendelse af adoptionsfamilie, løbende opfølgning og tilsyn i plejefamilien, råd og vejledning og afvikling af kursus.

Vi søger en erfaren teamleder, som har ledelseserfaring fra døgnområdet og også gerne med erfaring fra familieplejeområdet. Du skal have anbragte børn, unge og deres familier på sinde og have et stærkt drive for at ville skabe de bedst mulige betingelser for, at vores børn og unge kommer godt på vej i livet. Samtidig skal du skabe vilkår for de ansatte, der hver dag gør en stor forskel for de børn og unge, der er anbragt, både i familiepleje og i Åhuset. Som teamleder af Åhuset er du selv en væsentlig person i børnenes og de unges liv, og du har din faste gang i Åhuset og deltager også ved særlige højtider og arrangementer med familierne.

Som leder for Familieplejen skal du være visionær og udviklingsorientret og have et særligt fokus på rekruttering af nye plejefamilier og på, at Favrskov Kommune fortsat er attraktiv at samarbejde med.

I Børn og Familie går vi ledere forrest ved at udøve transparent ledelse, hvor processerne er gennemskuelige, og beslutningerne er taget på baggrund af inddragende dialoger. Vores retning er: mindre silo, mere fællesskab, mindre system og mere borger – med forståelse for, at vi forvalter love og økonomi i en kommunal forvaltning.

Hovedopgaver

  • Visitering af børn og unge til Åhuset.
  • Personaleansvar for ansatte i Åhuset og Familieplejen.
  • Afholdelse af årlige MUS, IKU og seniorsamtaler.
  • Ansvar for at afstemme forhold mellem kompetence og opgaveløsning.
  • Forestå personaleansættelser i henhold til retningslinjer for ansættelser.
  • Individuelle sparringsmøder med medarbejderne.
  • Medvirke i sparring/godkendelse i forhold til underretninger og statusrapporter.
  • Ansvar for at kvalificere brugen af journalsystemet (sofus og sofusMATCH), samt sikre at dette bruges korrekt i forhold til opgaveløsningen.
  • Ved behov deltage i samtaler med familier, pårørende og samarbejdspartnere.
  • Ansvar for tilrettelæggelse og afholdelse af relevante møder og udviklingsdage i personalegrupperne.
  • Medansvarlig for, at det udlagte budget overholdes.
  • Deltage i økonomimøder.
  • Medvirke til udarbejdelse af Årshjul for Udførerområdet.
  • Planlægning og afvikling af ledermøder i Udfører, udviklingsdage, mv.
  • Medvirke til udfærdigelse af strategi og procesplaner.

I Åhuset
  • Udarbejde vagtplan.
  • Understøttelse af, at der bliver arbejdet ud fra afdelingens arbejdsgrundlag.
  • Medansvarlig for alle tilsyn, der måtte komme i Åhuset og medansvarlig ift. medicinhåndtering.

I Familieplejen
  • Bidrage til tilrettelæggelse og afholdelse af kursus for plejefamilierne.
  • Deltage i honoreringsudvalgsmøder med myndighed.

Dine faglige kvalifikationer
  • Socialfaglig uddannelsesmæssig baggrund.
  • Evt. lederuddannelse.
  • Erfaring med arbejdet med udsatte familier og gerne fra en politisk styret organisation.
  • Kendskab til Barnets lov og lovgivningen på familieplejeområdet.
  • Du kan omsætte strategi og er visionær.
  • Du er vant til at forholde dig til komplekse problemstillinger på en konstruktiv måde.
  • Du har relationel kompetence og er situationsbestemt i din ledelsesstil.
  • Du udviser tillid, er engageret og tydelig.
  • Du har viden om og brænder for inddragelse af det private netværk og civilsamfundets muligheder.
  • Du er IT-kyndig og har flair for administrativt arbejde.
  • Du har flair for økonomi og er vant til at have overblik og kunne prioritere.
  • Fordel med kendskab til SDQ, KMD vagtplansystem, sofus/sofusMATCH.

Dine personlige kvalifikationer
  • Har høj grad af samarbejdskompetence og er en holdspiller og evner samtidigt at arbejde selvstændigt og tage ansvar fagligt og organisatorisk.
  • Er fleksibel med hensyn til arbejdsopgaver og arbejdstid.
  • Bidrager til et positivt og energisk arbejdsmiljø med fokus på udvikling og sparring.
  • Har evne og vilje til at reflektere over din egen praksis og søger sparring.

Vi tilbyder
  • En arbejdsplads, hvor vi fokuserer på målet om at yde kerneopgaven med højest mulig faglig kvalitet, og hvor vi arbejder tæt sammen med vores kolleger i myndighed, PPR, almenområdet med flere.
  • En arbejdskultur, som bygger på anerkendelse, ordentlighed og ansvarlighed, og hvor vi værdsætter, at vi kan noget forskelligt.
  • Et arbejdsmiljø, hvor vi vægter psykologisk tryghed, social kapital, et godt grin og stor indflydelse på egen hverdag.
  • En dynamisk, engageret og fagligt kompetent medarbejder – og ledergruppe med bred erfaring.
  • En arbejdsplads hvor vi holder os skarpe på viden inden for området og anvender den.
  • Ledersupervision.
  • Deltagelse i etableret Erfa-gruppe på familieplejeområdet.
  • En kommune, som prioriterer god onboarding.

Ansættelsesproces
1. samtale foregår mandag 20. januar 2025 og 2. samtale 29. januar 2025.

Mellem første og anden samtalerunde udarbejdes en personprofil. Tilbagemelding på personprofilen foregår 28. januar 2025.
Vi indhenter referencer efter aftale inden endelig aftale om ansættelse.

Ansættelsesudvalget består af:
  • Afdelingsleder for Udførerområdet Hanne Willemoes.
  • Teamleder af Familie- og Ungehuset Lisbeth Frederiksmose
  • Familieplejekonsulent og socialrådgiver Annette Kjær
  • Pædagog og arbejdsmiljørepræsentant Dorte Johnsen
  • Pædagog og tillidsrepræsentant Sanda Juul
  • Pædagog og netværksmedarbejder Michelle Schougaard.
  • Administrativ medarbejder Lone Dykjær Jessen

I anden samtalerunde deltager Charlotte Bøcher, familiechef i Børn og Familie og rekrutteringskonsulent Rebecca Abl Jørgensen.

Løn og ansættelsesforhold
Tiltrædelse forventes 1. marts 2025.

Du bliver ansat i Favrskov Kommune med aktuelt arbejdssted Østervangsvej 31 i Hadsten.

Ansættelse sker efter gældende overenskomst.

Kørekort er en forudsætning for at kunne varetage jobbet. Der ydes befordringsgodtgørelse efter gældende regler.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen.

Yderligere:
Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder i Udførerområdet Hanne Willemoes på 23 26 04 70 eller hwk@favrskov.dk

Søg jobbet
Send din ansøgning med relevant dokumentation for uddannelser, tidligere beskæftigelse og udtalelser senest 16. januar 2025 til Favrskov Kommune via www.favrskov.dk/job

Læs mere om Favrskov
https://organisationsdiagram.favrskov.dk/ledelseshierarki/
https://favrskov.dk/demokrati/vision
https://favrskov.dk/ledelse-i-favrskov
https://favrskov.dk/direktion-og-forvaltninger/boern-og-kultur
https://favrskov.dk/borger/familie-boern-og-unge/hjaelp-til-boern-og-unge/aahuset-doegninstitution
https://favrskov.dk/borger/familie-boern-og-unge/hjaelp-til-boern-og-unge/bliv-plejefamilie-stoetteperson-eller

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Favrskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Åhuset og Familieplejen, Østervangsvej, 8370 Hadsten

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/487b3538-c869-4567-86c0-0077d4410d50

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet