Jobkonsulent til job- og aktivitetsparate i Job og Udvikling, Favrskov Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for den opsøgende virksomhedskontakt, og kender du værdien af et bredt virksomhedsnetværk? Har du blik for jobåbninger og virksomhedernes behov, når jobparate og aktivitetsparate borgere skal ind på arbejdsmarkedet? Kan du skabe jobmatch mellem borger og virksomhed, og vil du også hjælpe borgere fra andre lande ind på det danske arbejdsmarked? Så kan stillingen være noget for dig.

Jobcenter Favrskov søger en jobkonsulent, som vil:

  • arbejde med jobparate og aktivitetsparate borgere, som enten er omfattet af beskæftigelses- eller integrationsloven.
  • arbejde med opsøgende virksomhedskontakt med henblik på at etablere job, løntilskud og virksomhedspraktikker til målgrupperne.
  • tilrettelægge en individuel – og nogle gange håndholdt indsats – i samarbejde med borgere og virksomheder.
  • være fleksibel og tage del i opgaver forbundet med at modtage nye integrationsborgere i kommunen.

I Jobcenter Favrskov arbejder vi jobrettet og tror på, at de fleste kan bidrage og skabe værdi på arbejdsmarkedet, og at udviklingen af arbejdsevnen bedst foregår ude på virksomhederne.

Som jobkonsulent skal dine primære opgaver løses i dialog med virksomheder og borgerne ude på arbejdspladserne. Du vil primært blive tilknyttet det team i afdelingen, som arbejder med jobparate og aktivitetsparate borgere, som enten modtager kontanthjælp, overgangsydelse eller selvforsørgelses- og hjemrejseydelse. Det betyder, at du både skal have lyst til at arbejde med borgere, som kun skal have hjælp i en kortere periode for at komme i job – men også have lyst til at arbejde med borgere, som har brug for en længerevarende og ofte håndholdt indsats for at komme ind på arbejdsmarkedet.

Din stilling vil primært være forankret i Integrationsteamet, hvor du også vil få en central rolle ved modtagelsen af nye borgere i kommunen, som skal hjælpes i gang på arbejdsmarkedet og vejledes om cv, jobsøgning og konkrete jobåbninger.

I integrationsteamet arbejder vi ud fra, at en hurtig jobrettet indsats er en vigtig del af en succesfuld integration i det danske samfund – ofte i kombination med danskundervisning og helbredsmæssige og sociale indsatser. Vi følger hyppigt op på borgernes forløb og har fokus på udvikling, opkvalificering, og at borgerne opnår lønnede arbejdstimer, når de skaber værdi på arbejdspladsen.

Dine opgaver
  • Opsøgende virksomhedskontakt med henblik på at skabe job-, løntilskud- eller praktikåbninger.
  • Jobsamtaler med fokus på jobsøgningsaktiviteter og virksomhedskontakt.
  • Administrative opgaver forbundet med etablering og opfølgning på job- og praktikforløb og større skriv, når der er behov for en samlet beskrivelse af borgernes arbejdsevne.
  • Opfølgning og støtte til både borgere og virksomheder i de virksomhedsrettede forløb.
  • Være serviceminded og bidrage til det gode samarbejde med virksomheder.
  • Deltage i netværksmøder med jobkonsulenter på tværs af jobcenteret, herunder fælles sparring og temadage.
  • Samarbejde og bidrage til fælles opgaveløsning på tværs af teamet, afdelingen og jobcenteret.

Dine kvalifikationer
  • Erfaring med jobkonsulentopgaven og kendskab til integrations- og beskæftigelsesloven – gerne erfaring med VITAS og FASIT.
  • Viden om borgere med komplekse problemer og deres støttebehov, når der etableres virksomhedsrettede indsatser.
  • Viden om virksomhedernes behov, når virksomhederne skal tage imod medarbejdere med andre udfordringer end ledighed.
  • Tydelige kommunikative kompetencer både mundtligt og skriftligt.
  • Serviceminded, omstillingsparat og resultatorienteret.
  • Godt humør og bidrager aktivt til et positivt teamsamarbejde og arbejdsmiljø.
  • Stærk i virksomhedskontakten, formår at åbne døre på en troværdig måde og har en løsningsorienteret tilgang til samarbejde.

Vi tilbyder
  • et fagligt udviklende og afvekslende job med dygtige og engagerede kollegaer.
  • et selvstændigt job med brede samarbejdsflader både internt og eksternt.
  • et introduktionsprogram, samt løbende oplæring og sparring.
  • en velfungerende organisation og et godt arbejdsmiljø med vægt på trivsel, humor, ansvar og samarbejde.

Stillingen er forankret i Job og Udvikling, afdelingen for fleksjob, integration, kontanthjælp, ressourceforløb, pension og det rehabiliterende team. Afdelingen består af 34 ambitiøse og fagligt dygtige medarbejdere, samt en projektleder, to faglige koordinatorer og en afdelingsleder.

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast fuldtidsstilling 37 timer ugentligt.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne om Ny Løn.

Ansøgningsfrist
Torsdag den 16. november 2023.

Ansættelsesproces/ansættelsessamtale
Vi forventer at afholde 1. og 2. ansættelsessamtale mandag den 20. november og torsdag den 23. november 2023.

Forventet ansættelsesdato er senest den 1. januar 2024.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte leder af Job og Udvikling Laila Brandt Dyrbye, mail ldyr@favrskov.dk eller tlf.nr. 89 64 42 65 / 23 48 18 35.

Søg jobbet
Vi beder dig sende ansøgning vedlagt CV og relevante bilag via linket.

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Favrskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Job og Udvikling, Vesselbjergvej, 8370 Hadsten

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5928688

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet