Socialrådgiver til myndighed i udvikling til unge og voksne med særlige behov

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi opnormerer i vores afdeling, så nu er chancen der for at blive vores nye kollega.

Brænder du for arbejdet med at inddrage voksne borgere i behandlingen af egen sag, vurdere behov for indsats og at sætte mål sammen med borgere? Så er det måske dig, vi leder efter til vores hold.

Vi søger lige nu to socialrådgivere til fuldtidsstillinger med tiltræden 1. januar 2025.

Myndighed er en afdeling i udvikling og forandring i forbindelse med implementeringen af VUM 2.0 og afdelingens arbejde med faglige og strategiske pejlemærker. Afdelingen er organiseret i Unge Special Indsats, som er et team på fire rådgivere, der varetager myndighedsopgaver inden for serviceloven til unge under 26 år med fysiske eller psykiske funktionsnedsættelser, sociale eller misbrugsproblemer, samt Specialrådgivningen, som er et team på syv rådgivere, der varetager myndighedsopgaver inden for serviceloven til samme målgruppe over 26 år.

Det daglige arbejde sker i samarbejde med øvrige samarbejdspartnere, i eller uden for egen forvaltning, med det mål for øje at sikre voksne med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser en koordineret indsats, der kan støtte den voksne i at opnå sine håb og drømme for det daglige liv.

Arbejdet består i at udarbejde behovsvurderinger med brug af VUM 2.0, skrive indstillinger til visitationsudvalget samt træffe afgørelse om bl.a. mestringsvejledning, ledsagelse, dag- og botilbud, at udarbejde handleplaner og mål for indsatsen sammen med borgeren, finde den rette aktør til at levere indsatsen og følge op på indsatsen.

Dine faglige kvalifikationer
Du er uddannet socialrådgiver med interesse for og erfaring med det specialiserede socialområde og gerne kendskab til servicelovens bestemmelser for voksne og den recovery-orienterede tilgang. Du er den helt rigtige kandidat, hvis du har erfaring med:

  • Målgruppen
  • VUM 2.0
  • Den recovery-orienterede rehabiliterende tilgang
  • Servicelovens §§ 85, 95-97, 101-110
  • Tilskud til dækning af nødvendige merudgifter (servicelovens § 100).

Dine personlige kvalifikationer
Du skal være god til at bevare overblikket og arbejde struktureret, da du igennem dagen vil opleve mange forstyrrelser. Vi lægger vægt på, at du:
  • har gåpåmod
  • kan arbejde selvstændigt
  • er opsøgende i forhold til samarbejdspartnere
  • er nysgerrig
  • har flair for IT (Sensum).

Om arbejdspladsen
Du bliver en del Myndighed og Administration, der udover Unge Special Indsats og Specialrådgivningen, består af to faglige koordinatorer, to støttekontaktpersoner, som er vores opsøgende indsats, et konsulentteam på to medarbejdere, som bistår med matchning og tilbudsafsøgning til vores borgere med behov for botilbud, samt administrationen, som består af otte medarbejdere, der understøtter hele vores område.

Afdelingen er kendetegnet ved en åben og uformel kultur, hvor godt humør, faglig sparring og udvikling er en naturlig del af hverdagen.

Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte områdeleder Karina Høimark Hjermitslev på tlf. 23 29 86 06 for yderligere oplysninger om stillingerne.

Ansøgningsfrist den 18. november 2024. Samtaler afholdes den 20. november 2024.

Søg jobbet
Vi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via linket i siden. Du kan se alle ledige stillinger på www.favrskov.dk/job

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Favrskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Myndighed og Administration Socialområde, Hovvej, 8370 Hadsten

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6138683

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet