BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du socialrådgiver, der brænder for myndighedsarbejdet på det specialiserede socialområde og arbejdet med voksne?
Brænder du samtidig for arbejdet med at inddrage voksne borgere i behandlingen af egen sag, vurdere behov for indsats og at sætte mål sammen med borgere? Så er det måske dig, vi leder efter til vores hold.
Vi søger lige nu en socialrådgiver til vores team Specialrådgivningen, da en af vores dygtige rådgivere skal flytte. Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltræden 1. oktober 2024.
Specialrådgivningen er et team på syv rådgivere, der varetager myndighedsopgaver inden for serviceloven til borgere over 26 år med fysiske eller psykiske funktionsnedsættelser, sociale eller misbrugsproblemer.
Det daglige arbejde sker i samarbejde med øvrige samarbejdspartnere, i eller uden for egen forvaltning, med det mål for øje at sikre voksne med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser en koordineret indsats, der kan støtte den voksne i at opnå sine håb og drømme for det daglige liv.
Arbejdet består i at udarbejde behovsvurderinger med brug af VUM 2.0; skrive indstillinger til visitationsudvalget samt træffe afgørelse om bl.a. mestringsvejledning, ledsagelse, dag- og botilbud, BPA; at udarbejde handleplaner og mål for indsatsen sammen med borgeren; finde den rette aktør til at levere indsatsen og følge op på indsatsen.
Dine faglige kvalifikationer
Du er uddannet socialrådgiver med interesse for og erfaring med det specialiserede socialområde og kendskab til servicelovens bestemmelser for voksne og den recovery-orienterede tilgang. Du er den helt rigtige kandidat, hvis du har erfaring med:
- Målgruppen
- VUM 2.0
- Den recovery-orienterede rehabiliterende tilgang
- Servicelovens §§ 85, 95-98 (særligt BPA), 101-110.
Dine personlige kvalifikationer
Du skal være god til at bevare overblikket og arbejde struktureret, da du igennem dagen vil opleve mange forstyrrelser.
Som rådgiver sidder du på 2- eller 3-mandskontor, hvorfor der er mulighed for at lukke døren.
Vi lægger vægt på, at du
- har gåpåmod
- kan arbejde selvstændigt
- er opsøgende i forhold til samarbejdspartnere
- er nysgerrig
- har flair for IT (Sensum).
Om arbejdspladsen
Du bliver en del Myndighed og Administration Socialområdet, der udover specialrådgivningen består af Unge Special Indsats, som er et team på fire rådgivere, der varetager myndighedsopgaver inden for serviceloven til samme målgruppe under 26 år, to faglige koordinatorer, to støttekontaktpersoner, som er vores opsøgende indsats, et konsulentteam på to medarbejdere, som bistår med matchning og tilbudsafsøgning til vores borgere med behov for botilbud, samt administrationen, som består af otte medarbejdere, der understøtter hele vores område.
Afdelingen er i gang med en større udvikling i form af udarbejdelse af faglige og strategiske pejlemærker. Der er derfor rig mulighed for at få indflydelse på, hvordan vi sammen bliver en endnu bedre myndighedsafdeling. Derudover er vi en afdeling, der er kendetegnet af en åben og uformel kultur, hvor godt humør, faglig sparring og udvikling er en naturlig del af hverdagen.
Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte områdeleder Karina Høimark Hjermitslev på tlf. 23 29 86 06 for yderligere oplysninger om stillingen.
Ansøgningsfrist den 30. august 2024. Samtaler afholdes den 5. september 2024.
Til samtalen deltager repræsentant for rådgivere i specialrådgivningen, faglig koordinator, arbejdsmiljørepræsentant, tillidsrepræsentant og undertegnede.
Søg jobbet
Vi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via linket i siden. Du kan se alle ledige stillinger på www.favrskov.dk/job
Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Favrskov Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Myndighed og Administration Socialområde, Hovvej, 8370 Hadsten
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6086268